Kolikokrat se zgodi, da v naše podjetje povabimo vrhunske strokovnjake določenega področja, pa kljub vsemu njihovo delovanje ne obrodi pravih sadov. Še posebej v visoko razvitih podjetjih za uspeh ni več tako pomembna surovina, material, osnovna sredstva; največji kapital – kot seveda vsi poudarjajo – je človeški.
Vendar je ta tisti, ki je najbolj nepredvidljiv oz. ga najtežje kontroliramo. Ena od negovalnih sestavin za zadovoljstvo zaposlenih je zaupanje: do sodelavcev, vodje, organizacije. Le tako bo vsak zaposleni dal od sebe največ. Ker se počuti varno in enakopravno vključeno in ker je zaupanje dobrina, ki ga moralno zavezuje, da »dobro vrača z dobrim«.
Izguba zaupanja v organizaciji pomeni predvsem izgubo znanja v najširšem možnem smislu in s tem posledično usihanje organizacije, če vztraja v položaju z nizko stopnjo zaupanja.
Kaj torej storiti, da bo stopnja zaupanja v organizaciji višja?
Lahko bi odgovorili čisto na kratko in preprosto: ne zlorabljajte ga. Pa je seveda stvar malo bolj komplicirana. Organizacijo sestavljajo posamezniki z različnimi značilnostmi in pričakovanji.
Eden od odgovorov je gotovo odlično interno komuniciranje. Komuniciranju z zaposlenimi dajemo pri našem organizacijskem svetovanju velik pomen in vlogo. Pri pripravi komunikacijskih načrtov je pomembno preučiti, od kod zaposleni črpajo informacije na osnovi katerih sprejemajo odločitve.
Od naših ugotovitev je odvisno tudi nadaljnje usposabljanje (predvsem) vodij za delo z zaposlenimi ter oblikovanje in uporabljanje različnih komunikacijskih kanalov. Samo 10% informacij naj bi prihajalo iz formalnih virov notranjega komuniciranja (bilteni, interni časopisi, oglasne deske, okrožnice). Kar 90% informacij se črpa iz t. i. neformalnih virov – polovica od tega pa jih prihaja iz zgledov in dejanj njihovih vodij.
Zaupanje je moč
Vendar bo najbrž držalo, če rečemo, da stopnja organizacijskega zaupanja v večini slovenskih podjetij ni zadovoljiva – kaj šele tako visoka, da bi vidno pozitivno vplivala na organizacijske rezultate. Ključne spremembe na področju nas, torej še čakajo. Zaupanje je neke vrste organizacijska valuta, zato bi bilo primerno in seveda priporočljivo, da jo začnemo uporabljati – seveda, če jo imamo.