Nedolgo nazaj mi je uspešen manager med pogovorom o različnih pristopih vodenja zaupal naslednje: »Večkrat imam občutek, da je vodenje pravzaprav hoja po stezah labirinta: iščeš prave poti, na razpotjih se odločaš med večimi možnostmi, včasih se celo oddaljiš od cilja, saj ti to narekuje rešitev … vse v upanju, da prispeš do izhoda, cilja; v primeru neuspeha postopek ponavljaš, žal je to možno početi tudi v nedogled …«
V času, ko nas poleg vsakodnevne tekme s konkurenco ter z zakonitostmi tržnega sistema pesti še svetovna kriza, se v čedalje večjem obsegu pojavljajo tudi problemi na področju upravljanja s kadri in vodenja. Zakaj? Zaposlenemu je v času krize v večji meri odvzet osnovni občutek varnosti preživetja, ki mu ga nudi zaposlitev.
Ves čas je obkrožen z negativnimi informacijami iz okolja, ki govorijo o slabšanju položaja zaposlenih. Strah pred izgubo zaposlitve oz. pred poslabšanjem pogojev dela raste in postaja stalnica v vsakodnevni zavesti.
Stanje na trgu delovne sile vpliva tudi na obnašanje zaposlenih na delovnem mestu. Po eni strani je prisoten večji trud za obdržanje trenutnega stanja zaposlitve, po drugi strani pa vse večje nezadovoljstvo še posebej v primerih, ko se pogoji zaposlitve slabšajo. Nezadovoljstvo zaposlenih se kaže pri delu in storilnosti in začarani krog je sklenjen.
Kako lahko ukrepamo?
Ne glede na situacijo je treba upoštevati nekaj osnovnih pravil upravljanja s kadri ter vodenja:
- jasno, transparentno komuniciranje
- določitev in upoštevanje »pravil igre« pri delu
- prevzemanje odgovornosti na posameznih nivojih vodenja
Kako se torej spoprijeti z izzivi vodenja? Predvsem z dobro analizo stanja in rešitvami ter pristopi, ki so oblikovani za specifične primere. Najpogosteje se odločamo za coaching vodij, s katerimi razvijamo predvsem veščine komuniciranja, učinkovito reševanje konfliktov ter obvladovanje stresa .
se nadaljuje …